Munahamburger kookosekukliga - parim burger ever!

Mind on ammu ahvatlenud mõte kookosesaiast, oma vaimusilmas olen juba tuhat korda ette suutnud kujutada, kui maitsev see olla võiks. Kuna kookosesaia näen ma pigem pisikese nunnu kuklilaadse küpsetisena, siis tekkis veelgi parem ja greizim idee - teha hoopiski kookosesaia burgerid. Pean ütlema, et minu burgerikatsetused pole alati edukad olnud ja viimati ostsin ma muide burgerit ilmselt u 10 aastat tagasi ja ma polegi tegelikult mingi burgeri austaja. Ma pigem ei armasta neid. Aga miski on siiski ajanud mind takka ja katsetustest pole ma loobunud. Aga kui üks burger siia blogisse juba üles riputada, siis peaks see ilmselt olema tervenisti enda tehtud, mitte ainult see osa, mis saia vahele käib. Ja why not teha oma blogi esimene burks pisikese kiiksuga -  kookoseburger seda ka ilmselgelt on. Kui mu laps seda burgerit nägi ütles esimese asjana, et appi kui ilus see on, otsis üles kaamera, et burgerifotod instasse üles sättida. Sõi burgeri ära ja kiitis ette ja taha. Hiljem aga selgus, et kõik oli väga maitsev, aga see sai talle eriti ei meeldinud. Ei noh, tere hommikust! Kas burger ei koosnegi siis enamuses osas saiast? No ühesõnega, seda ma tean, et kookos talle ei maitse ja jäägu üleüldse need 11 aastased üliarenenud maitsemeeltega "imrekosed" kus see ja teine, mina ütlen, et tegemist oli ühe maitsvama burgeriga, mida ma eales saanud olen ja kui sa pole samuti burgerite fänn, nagu mina, aga sa armastad kookost peaaegu ülekõige maailmas, siis proovi neid suussulavaid  kookosekukleid näiteks võiga ja ma võin garanteerida sulle, et peale esimest ampsu on sul 100% kindel soov kõik kuklid üksinda nahka pista. Ma armastan pehmet saia ja ma jumaldan kookost ja ma oleks nõus ei tea mida tegema ahjusooja saia eest võiga - see on klassika, millest lihtsalt minu isu kunagi täis ei saa. Kookosesai on tõepoolest ilma kiidusõnu asjata loopimata niivõrd eriline ja hoopis teisest liigast, et sa lihtsalt pead seda proovima. Niisiis siit tuleb tänane staar:



Kookosekukli tainas:
Vaja läheb (kogus 12 saiakest):
15 g presspärmi
2 spl suhkrut
1 tl meresoola
400 ml (1 purk) rasvast kookospiima (minul oli 17 g rasvasisaldusega)
7,5 dl nisujahu

Tegevuskäik:
Sulata presspärm suhkruga, lisa hulka toasoe kookospiim, sool ja sega segamini. Lisa jahu vähehaaval, ise tainast algul segades, hiljem sõtkudes. Sõtku seni, kuni taigen käe küljest lahti lööb. Muide taigen maitses juba toorelt niivõrd hea, et mul oli täielik kiusatus seda lihtsalt niisama kõht täis mugida, aga kuidagi suutsin ennast ikka tagasi hoida.

Kergita tainast soojas kohas u 1 h. Vormi seejärel võimalikult ühesuurused pätsid, pane ahjuplaadile, määri pealt piimaga, puista üle kookoshelvestega ja lase neil veel kerkida u 30 min. Küpseta pöördõhuga ahjus 180 C juures u 20 min.


Burgerid:
Vaja läheb (kogused ühele burgerile):
2 juustuviilu (kasuta endale meelepärast juustu: cheddar, kitse vms)
pisut mahedamat sinepit ntx Dijon
2 suuremat salatilehte
punase sibula rattaid
3-4 värske kurgi viilu (viilutatud pikki kurki)
1 muna
oliiviõli
pipart
soola

Soovi korral võid lisada ka:
punase lahjema tšilli rõngaid
küüslauguviile



Tegevuskäik: 
Pane valmis salatilehed, lõigu punasest sibulast mõned rattad, viiluta juurviljanoaga pikki kurki õhukesed viilud, soovi korral viiluta ka tšillit ja küüslauku. Pane vähese oliiviõliga praadima muna.

Lõika saiad põiki pooleks, nagu burgeri puhul ikka. Alumine osa võiks jääda toekam ja pisut paksem. Kuna tegin burgerid kohe peale saiade valmimist, siis loomulikult ei lasknud ma kuklitel maha jahtuda. Poolikutel saiakestel pintselda lõikepind kergelt oliiviõliga kokku, ning pane need keskmisele siinile turbogrill- või grill-reziimile 200 C ahju pruunistuma lõikepinnaga ülalpool. Pruunista vaid kergelt. Seejärel pane mõlemale lõikepinnale juustuviil ja lase sel sulada.

Nüüd lao kogu kraam burgeriks. Eesmalt määri juustupinnad õige kergelt sinepiga kokku. Selleks sobib mõni mahedamat sorti Dijoni sinep. Siis aseta burgeri põhjaosale pooleks murtud salatilehed, sellele laota sibula ja tšillirattad, küüslauk ja värske kurgi viilud. Kõige selle peale aseta ühelt poolt praetud muna, millele jahvata peale pipart ja soola. Nüüd pane burgerile katus e maha lõigatud saiapool peale ja lase sel suus-sulaval burgeril hea maitsta!


Ja nagu juba eelpool öeldud, maitsevad kookosesaiad ka niisama võiga ahjusoojalt ülihästi. Raske on midagi sama head endale veel ette kujutada. Muide kui ma väike olin, siis minu isa oskas kõva, mitte enam nii maitsva saia, teha võluväel ahjusoojaks maitsvaks saiaks. Ja käis see täpselt selliselt, et võttis saia, mis polnud enam kõige värskem, lasi korraks kõik küljed saial kraaniall märjaks (ainult veest läbi ja kõik! ei leota!), pani seejärel saia ahju ja ahjust tuli välja täiesti värske ja maitsev sai.

Katsetasin sama oma kookosesaiadega järgmisel päeval, teate ju küll kui suur vahe on eilsel saial ja ahjusoojal saial - 180 C, keskmisel siinil, u 10 min, ülemine ja alumine kuumutus, mitte pöördõhk! Ja usu või ära usu, värske mis värske - pehmed nagu kassikõhud ja megamaitsvad!



Kommentaarid

Populaarsed postitused