Siiasalat - ülimalt lihtne ja meeletult maitsev

Üks ülimalt lihtne ja samas meeletult maitsev salat on siiasalat. Ma armastan tõepoolest soolasiiga nii väga, et selle salati sätiks ma küll oma salatite top kümnes vist esikohale. Valmistamine võtab kõigest 10 minutit, aga lihtsuses peitubki võlu! Ja ega vist ükski toit, milles on esindatud siig, ei saagi ju olla vähemat, kui ülimalt maitsev. Kas üleüldse ongi midagi paremat olemas kooslusest: soolasiig, ahjusoe krõbe leib või ja sibul?


Enda soolatud siig on muidugi kõikseparem, aga tunnistan ausalt, et seekord läksin ma lihtsamat vastupanu teed ja soetasin taas oma kalatoote Pepe Kalast. Seal oli proua mulle lahkelt nõus fileerima nö värskemat kraami ja andis isegi mekkida :). Nii lahe! Ma ikka armastan seda poodi. Igatahes oli siig väga maitsev, aga kel aega rohkem, soovitan soolata kala ise, siis on see veel mahedam, veelgi hõrgum, nii pehme -  raske on leida sõnu, et nii head kraami üleüldse kirjeldada.


Ja muide, ma ei serveerinud selle salati kõrvale mingit tavalist leiba. Kuna poest on ahjusooja saia ja leiba pea võimatu saada, siis mina olen ammu läinud seda teed, et soetan koju külmutatud tooteid. Kuklitest on näiteks Eesti Pagari Mitmeviljakukkel  lausa super! No päriselt ma mõtlen! Neid kukleid valmistad niipalju kui parasjagu tarvis ja alati on nö värske kraam kodust võtta. Aga siiasalati kõrvale muidugi nisukukleid ei serveeri ja minu uueks leiuks on Gourmet Club külmutatud Kadakamarjaleib. Kas teate kui maitsev see on? Eriti veel koos siiasalati ja külma võiga! Leib ise pisike - kahele sööjale salati kõrvale vägagi sobiv ja taas väga lihtne valmistada - 15 min, 160 C, ülemine ja alumine kuumutus, keskmisel siinil. Sama leiba on minuarust saada ka Selveri ahjusoojade saiade letist. You must try this!


Vaja läheb (kogused kahele):
200 g õrnsoolatud siiga
1 tuust frillice salatit
1/2 punast sibulat
1/4 pikka kurki

Kaste: 
0,5 laimi mahla
0,5 tl mett
2 tl oliiviõli
jahvatatud musta pipart

serveerimiseks Gourmet Club külmutatud Kadakamarjaleiba

Tegevuskäik: 
Kõigepealt võta oma Gourmet Club külmutatud Kadakamarjaleib sügavkülmast välja ja lase tal pisut niisama toasoojas seista. Vähemalt niigi kaua, kuniks ahi soojeneb. Kuumuta ahi 160 C, (ülemine ja alumine kuumutus, mitte pöördõhk!).

Valmista kaste: selleks pigista kaussi sidrunimahl, lisa mesi, oliiviõli ja jahvatatud pipar, ning sega segamini.

Säti taldrikute põhja salatilehed (võid neid soovikorral ka pisemaks rebida). Viiluta juurviljalõikuriga kurgist pikkupidi õhukesed viilakad, keera need rulli ja säti salatilehtede vahele. Siis lisa salatile siiafilee ning viimasena sibularattad. Vala vahetult enne serveerimist salat üle kastmega, jahvata peale veel pisut musta pipart ning serveeri koos ahjusooja megamaitsva Kadakamarjaleiva, kõige ehedama külma või ja kuiva valge veiniga. Jumalate roog ausalt ma ütlen!

Kommentaarid

Populaarsed postitused