Proteiinirohke külm peedisupp

Enne kui see pöörane suvi otsa lõpeb, tuleb kõik külmsupi retseptid ära postitada :) Selline tunne on kohati juba, et oleks nagu Tais, temperatuur alla 20C justkui langeda ei tahagi. Ja viimane aeg oligi üks külmsupp lauale lajatada. Kuna peet on üks minu lemmikutest ja hiljaaegu sai ka Palangal igal hommikul seda sama peedisuppi helbitud, siis mõtlesin juba seal, et kui tagasi olen, siis teen sama suppi raudselt nädal aega jutti :) Seda ma muidugi ei teinud, aga ühel korral nagu näha, läks see käiku küll ja oli sellise palava ilmaga maru maitsev muide. Kui tavaliselt lisanuks ma peedisupile keefirit või petti, siis seekord läks käiku hoopis Skyr AB jook, et ikka oma päevase proteiiniannuse kätte saaks. Supp jäi väga maitsev, isegi mu kallis tütar, kes varasemalt sedalaadi suppide fänn ei olnud,  sõi seda suppi hea meelega. Aga nüüd siis retsepti juurde:


Vaja läheb (kogused neljale sööjale): 
500 g keedupeeti
3 värskelt soolatud kurki
1 l  Skyr AB jooki (Farmi)
1 tl meresoola
1 tl mädarõikapastat
1 küüslauguküüs
1 tl steviat
värskelt jahvatatud pipart
igale sööjale 1 muna
värsket tilliga keedetud kartulit

Maitseroheliseks: 
värsket tilli
rohelist sibulat
lehtpeterselli


Tegevuskäik: 
Riivi peet jämeda riiviga, tükelda kurk (samamoodi nagu klassikalisse kartulisalatisse), lisa Skyr AB jook, sool, mädarõikapasta, läbi küüslaugupressi surutud küüslauguküüs, stevia ja värskelt jahvatatud pipar. Sega kõik segamini, vajadusel maitsesta lisaks oma maitse järgi. Lase supil pisut külmikus seista, vähemalt niikaua, kuni teed muid ettevalmistusi.

Keeda nüüd supi kõrvale värskeid kartuleid värske tilli ja natukese soolaga. Lisaks keeda igale sööjale üks muna, mina soovitaks u 5,5 minuti mune, nendel ei ole munakollane veel täiesti kõva ja  maitsevad mulle palju rohkem kui kõvaks keedetud munad.

Haki kausikesse maitserohelist, siia sobivad kasutamiseks nii till, petersell ja loomulikult ka roheline sibul.

Serveeri külmusppi poolitatud keedumuna, -kartuli ja maitserohelisega. Kõrvale ampsa värsket Muhu Pagarite leiba. Mis saaks veel parem olla sellise palava ilmaga? Vist mitte midagi :)


Kommentaarid

Populaarsed postitused