Veinis hautatud küülikumaksapasteet õunte ja brändiga


Ma vaimustusin väga oma hiljuti valmistatud kanamaksapasteedist. See oli tõesti superhea. Nagu ühes eelnevas postituses öeldud, siis koos küüliku soetamisega kaasnes ka mõnus kogus küülikumaksa. Suur aitäh Anu sulle selle eest! Ja kui kanamaksapasteet maitses väga, siis küülikumaksapasteet sai veelgi parem. Juba pruunistamisel ja hautamisel oli tunda küülikumaksa hoopis teistsugust aroomi - võib-olla ma kujutan seda endale ette, aga see meenutas mulle nagu magusoitu, kaneeli või midagi sellesarnast....
Pasteedi valmistamine of course on ülilihtne. Ja kõik dieedipidajad võivad julgelt seda kasvõi lusikaga süüa, kuna mina ei lisanud siia rohkem rasvainet, kui praadimiseks tarvis läks. Ehkki mulle maitses pasteedi ciabatta kõige enam just selliselt, kui ciabattale läks peale ka või. Siis tundus olevat eriti mõnus ja rammus suutäis. Nii me seda siis vitsutasime koos pikantse sibulamoosiga, millega pasteet sobis kokku suurepäraselt. Sibulamoosi retsepti leiad SIIT.

Õunte lisamine pasteeti, oli ikka superhea mõte. 100% proovin ära ka kanamasapasteedi täpselt sama retsepti järgi - nii mahe, nii magus ja nii mõnus tulemus.

Vaja läheb: 
550 g küülikumaksa
1 suurem õun
1 dl valget kuiva veini
1 sibul
2 küüslauguküünt
0,3 dl brändit
soola, pipart, võid praadimiseks
mõned pekaanipähklid kaunistuseks





Tegevuskäik:
Võid maksa leotada eelnevalt u 1 h piimas. Mina seda ei teinud. Eemalda kelmed, kuivata maksatükid, pruunista kiirelt mõlemalt poolt võis. Kogu maksa ei saa pannile korraga laduda - maks jahutab panni ära ja pruunistumise asemel hakkab see hauduma. Mina pruunistasin antud koguse nelja pannitäiega. Kui maks on pruunistatud maitsesta see soola ja pipraga. Tükelda sibul ja küüslauk ning pruunista õlis. Koori õunad, viiluta, lisa sibula ja küüslaugu juurde pannile ning kuumuta neid koos mõnda aega. Pane nüüd pruunistatud maks, küüslauk, sibul ja õun potti, lisa juude vein ning hauta u 15 min.

Püreeri kogu poti sisu saumikseriga. Liiga peeneks ei ole tarvis peenestada, mida teralisem jääb, seda parem. Lisa hulka brändi, vajadusel lisa soola ja pipart. Tõsta pasteet vormidesse ning hoia enne tarvitamist külmkapis u 12 h. Kuna võid lisatud ei ole, siis võib tahenemine pisut aega võtta. Kusjuures mina alustasin pasteedi söömist alles peale seda, kui see oli pea nädalake külmikus seisnud.


Kommentaarid

Populaarsed postitused