Veinis hautatud rosmariinine ahjujänes koos punaste läätsedega

Mul õnnestus hankida üks pirakas küülik ja hulk küülikumaksa, plaanis oli otseloomulikult ahjuküülik. Küülikumaksast teen ühe mõnusa pasteedi, kuid sellest saab lugeda ühes minu järgnevas postituses. Küüliku osas oli soov jääda maitsestamisega pigem tagasihoidlikuks, kasutades vaid paari konkreetset vürtsi, säilitades nii ka küüliku enda naturaalse maitse. Seetõttu mina liha eelnevalt ei marineerinud ja panin pisut rohkem rõhku hoopis veinile ja rosmariinile.

Vaja läheb:
Hautatud küülik:
u 2 kg küülik
6 küüslauguküünt
2 sibulat
0,5 õuna
1 buljongiželee
3 dl valget kuiva veini
4 oksa rosmariini
0,5 tl kuivatatud tüümiani
soola, pipart, oliiviõli

Läätsed: 
2 dl läätseid
1 dl kuiva valget veini
1/2 sibulat
2 küüslauguküünt
võid




Tegevuskäik: 
Lõika küülik väiksemateks tükkideks, hõõru tükid soola ja musta pipraga ning pruunista. Lao tükid ahjupotti, vahele raputa tüümiani, säti rosmariinioksi, küüslauguküüsi (neid mina ei puhastanud). Sibula ja õuna lõikasin sektoriteks ja lükkasin sektorid liha vahele. Kui kõik koostisosad on potis, vala peale vein, seejärel puljong. Puljongit vala niipalju, et liha oleks peaaegu kaetud. Kata ahjuvorm kaane või fooliumiga ning küpseta ahjus u 180C juures. Sellest hetkest kui vedelik hakkab podisema, hoia potti ahjus 1,5 h.

Läätsed: Läätsede näol olen mina küll leidnud endale uue lemmiku. Kui nüüd aus olla, siis valmistasin ma läätseid esimest korda ja üllatus, üllatus, need olid tõeliselt maitsvad. Kuna seekord oli tegemist lisandiga, siis igasugu vürtside ja maitsetega ma üle ei pingutanud, muul juhul aga tundub, et läätseid saab valmistada samal põhimõttel nagu risottot ja orsottot. Igatahes läätsedest valmistatud roogasid leiab minu blogist üsnapea veel. Kes läätsedest rohkem lugeda soovib, siis leiab infot SIIT.

Seekord aga valmistasin küüliku kõrvale läätsed selliselt: Leota läätseid u 1 h. Pese ja kurna. Pruunista võis peeneks tükeldatud sibul ja küüslauk. Lisa samale pannile kurnatud läätsed, kuumuta neid pisut või-küüslaugu-sibula segus, lisa 1 dl veini, ning vajadusel vett. Kata kaanega ja hauta madalal kuumusel u 10-15 min kuni läätsed on pehmed ja vedelik aurustunud.




Kommentaarid

Populaarsed postitused