Kirsitort kaerapõhjal

Üks hea nädal peab lõppema hea tordiga - näiteks kirsitordiga kaerapõhjal. Ma olen olen nii elevil, et minu seniste  kaerajahust küpsetiste katsetuste hulgas on olnud edukaid õnnestumisi. Esiteks siis kaerajahu pannkoogid, mis maitsesid nii suurtele kui ka väikestele ning seekord uskumatult maitsev kirsitort. Pean ütlema, et ma isegi üllatusin tulemuses, kuna ootused ei olnud väga suured. Minu katsetused erinevate jahudega pole alati vilja kandnud, kaerajahust koogipõhi on seevastu aga täielik õnnestumine ja kindlasti järeleproovimist väärt. See tulemus sai nii mure, nii maitsev - lihtsalt super hea ja sobis suurepäraselt kokku kreemise mascarpone, happude kirsside ja kirsikastmega.



Põhi:
100 g võid
0,5 dl suhkrut
4 dl täistera kaerajahu

Kate:
400 g mascarponet või toorjuustu
3-4 spl suhkrut
4 spl sidrunimahla
200 dl  vahukoort

680 g Greenhouse kivideta kirsikompott
1 spl maisitärklist




Tegevuskäik:
Sega toasoe või, suhkur ja kaerajahu ühtlaseks massiks. Vajuta küpsetusvormi põhja ja äärtesse. Küpseta 200 C pöördõhuga ahjus keskmisel siinil u 20-25 min.

Vala kogu kirsikompott kastrulisse, eralda sellest u 1,5 dl kompotivedelikku. Kuumuta kompott koos kirssidega keemiseni. Sega eraldatud vedeliku hulka 1 spl maisitärklist ning lisa see keemise hetkel kiirelt segades kirsikompotile. Segama peab ettevaatlikult, et kirsid ikka terveks jääksid. Jahuta koogipõhi ja kompotist valmistatud kissell.

Kui koogipõhi on jahtunud, sega toasoe mascarpone suhkruga, lisa hulka ka sidrunimahl. Vahusta vahukoor (pigem pehmemaks, kui liiga tugevaks vahuks) ning lisa ettevaatlikult mascarponele. Vala saadud segu koogipõhjale ja pane kook vähemalt tunniks külma.

Tõsta kirsid vahetult enne serveerimist lusikaga koogile (vedel osa jäta kastmeks alles). Aseta koogitükid taldrikutele ning nirista peale ka pisut kirsikastet.



Kommentaarid

Populaarsed postitused