Maisisalat

Siinne maisisalat on pisut erinev minu tavapärastest salatitest ja võib-olla ka traditsioonilistest maisisalatitest. Kuna katsmetega kokkusegatud salatid kaotavad suures osas oma erksad värvid ja kipuvad seejärel kohe närtsima, siis mina eelistan pigem salatit serveerida kihiti - nii säilib nende kaunis välimus, värvid ja värskus. Puberteedi east mäletan, et minu ema tegi sarnast salatit, peeneks lõigutud peakapsast, maisist, praetud suitsuvorstist ja kõik see kokkusegatuna majoneesiga. See salat maitses mulle väga ja oli midagi hoopis teistsugust, millega oldi harjutud, kuna mingi ajani olid populaarsed ainult kartulisalat, kasukas ja vinegrett ja midagi muud justnagu ei teatudki, siis ühtäkki tulid nagu komeedina taevast riisi, makra, maisi ja kapsasalatid.  Või siis vähemalt meie peres varem neid ei tuntud. Siinne salat ongi täiustatud variant minu ema kapsa-maisi-suitsuvorsti salatist. Mina asendasin tavalise peakapsa jääsalatiga, mis on pisut pehmem ja mahlasem, ka peekon tundub ahvatlevam, kui suitsuvorst, magusust annab õun, paprika lisab värvi, suitsujuust pisut erilisust ja tavapärase majoneesi asemel kasutame minu hiljutist leiutist - kreeka jogurti laimi kastet. Kas teate, et see kaste on nii maitsev, et mina võiks isiklikult seda lusikaga niisamagi süüa  - see on värske, kergelt laimimaitseline ja magus-hapu korraga. Lihtsalt super. Sama kastet võid kasutada mis iganes salatites, samuti tipikastmena, prae või liha kõrvale ja loomulikult ka wrappides . Kes soovib pisut mahedamat versiooni, võib lisada juurde ka törtsu majoneesi.



Vaja läheb (kogused kahele):
1/2 punast paprikat
1/2 magusa maisi konserv
1/4 õuna
peoga jääsalatit
4-6 viilu peekonit
mõned viilud suitsujuustu, minul oli Saaremaa Kadaka Suitsujuust
lehtpeterselli

Kaste: 
1,5 dl kreeka jogurtit
3 spl majoneesi (võid ka lisamata jätta)
2-3 tl suhkrut
0,25 tl sinepit
0,5 laimi mahla
jahvatatud pipart




Tegevuskäik:
Alusta kastmest. Sega kõik kastmekomponendid kokku. Timmi vajadusel kastme maitse endale sobivamaks lisades juurde suhkrut ja värsket laimimahla. Pane kaste kuni serveerimiseni külmkappi ootele.

Ribasta jääsalat ja aseta see taldriku põhja. Seejärel viiluta paprika ning lao kapsaribade peale. Kurna mais ning lisa seegi salatile. Viiluta veerand õuna hästi peenikesteks ribadeks ning lisa salatile.

Nirista kaste salatile, pruunista kiirelt peekon ning lõigu samal ajal suitsujuustust imeõhukesed viilud. Aseta peeon salatile, vahele lisa õhukesed juusturibad, kaunista petersellilehtede ja maisiga. Ja nii lihtne see ongi.





Kommentaarid

Populaarsed postitused