Parmesanine tatraleib. Parim leib ever!

Muudkui kiidan siin oma leibasid eksole. Aga kes mind veel kiidab, kui mitte mina ise? Pealegi, kõik mis ma kokku "keedan", söön ma ju ise ära eks. Aga päriselt, ma ei ole paremat tatraleiba saanud kui see siin. Ja mitte ainult tatraleibade seas ei ole ta parim, vaid parim leib mis ma üleüldse siiani maitsnud olen. Kui enamasti jääb tatrajahu maitse pigem võõraks ja tatrajahust küpsetised on võib-olla pisut nö saepurused, siis kindel on see, et saab teha asju ka paremini. Näiteks see leib siin ei ole grammi eestki saepurune, vastupidi - see on parajalt niiske, mõnusa tekstuuriga, pehme ja olemuselt suhteliselt juuretisega leiva sarnane, aga maitse on see-eest võrratu. Parmesan ongi retsepti võlusõnaks, ning muudab selle leiva täiesti vastupandamatuks.


NB! Mu lapsel tõusevad juba juuksekarvad püsti kui näeb mind mingite imelike jahupakkidega köögis ringi askeldamas. Tatrajahu leiba olen katsetanud mitmed kordi ja mis siin salata, ega tulemus ei ole olnud alati rõõmuhõiskeid vääriv. Pealegi on lastel ju kõige uue ja teistmoodi osas alati mingi tõrge. Aga seda leiba küsis ta mitu korda juurde ja palus kooligi võileivad just sellest leivast kaasa teha! Juhuu!


Väike leivapäts (vormi mõõt 9 x 18 cm)
Vaja läheb:
2,5 dl käesooja vett
1 tl meresoola
1 spl leivasiirupit

11 g (1 pakk) kuivpärmi
2,5 dl tumedat (mahedat) toortatrajahu
1 dl täistera nisujahu

60 g parmesani
1 spl oliiviõli

peale raputamiseks köömneid

Need, kes köömneid armastavad, võivad ka 1-2 tl köömneid leiva sisse lisada, annavad väga hea maitse

Tegevuskäik: 
Pane kaussi käesoe vesi, lisa hulka meresool ja leivasiirup ning sega kuniks sool ja siirup on lahustunud.

Sega omavahel kokku tatra- ja nisujahu ning lisa hulka pärm. Lisa siis jauhude-pärmi segu vedelikule ja sega, seejärel lisa ka peene riiviga riivitud parmesani juust ja oliivõli ning sega kõik veelkord korralikult läbi. Taigen jääb pigem vedelamat sorti, sõtkumist ei vaja ning on algusest lõpuni lusikaga töödeldav. Tõmba kausile kile peale ning pane ahju 50 C juurde kerkima (mina kasutan alati kergitamisel ahju, kuna aega ei ole kunagi piisavalt). Kergita tainast umbes 1 - 1,5 h. Isegi kui taigna kerkimine tundub jäävat tagasihoidlikuks, siis ahjus kerkib leib päris palju.

Määri siis pisemat sorti keeksi-leivavorm korralikult võiga, vala taigen vormi ning hoia vormi veel soojas kohas u 20-30 min. Kuumuta ahi pöördõhul 190 C-ni ning küpseta leiba keskmisel siinil 40-45 min. Leib säilib pehme mitu päeva ja maitseb suurepäraselt.

Kommentaarid

Populaarsed postitused