Nelja kuu vahekokkuvõte ja 25 patust trennivaba päeva!

Ilmselgelt on see postitus hiljaks jäänud juba kuu aega, sest minu jõusaali eksperiment sai lukku umbes-täpselt 1. veebruaril. Aga no parem hilja, kui mitte kunagi. Lisaks pean tunnistama, et tänaseks on täitunud ka täpselt 25 patust trennivaba päeva. Kohutav küll! Aga kuna vahele tuli mõnus puhkus, siis nii ta lihtsalt läks. Lisaks sellele, et trennipäevi oli null, ma loomulikult ei jälginud mida ja kui palju ma söön, joon jne - kuidagi ahistav tundub puhkuse ajal selliste asjadega oma pead vaevata. Nüüd ma siin siis aklimatiseerun ja harjutan ennast taas mõttega, et trenn peab mahtuma minu igapäevarutiini! ;)

Niisiis, minu nelja kuune jõusaali "vaatame mis saab" eksperiment algas oktoobri algul, siis kui õues pold enam suveraasugi, ega saanud enam "ilusa ilma vabanduse" taha pugeda, selleks et jõusaali minema jätta. Minu numero uno eesmärk oli of course kaalu langetamine ja nr 2 eesmärgiks ideaalne keha (või siis vähemalt pisutki selles suunas liikumine, sest ilmselgelt andsin ma endale aru, et tegemist on kõigest nelja kuuga, halloo! :) )

Oma kaaslasega, kellega ma seda projekti alustasin (tema eesmärgid olid loomulikud hoopis teised), võtsime kahepeale kumbki neljaks korraks personaaltreeneri, kes näitaks mis, kus ja kuidas. Olegem ausad, mina olin ainult silmanurgast neid jõusaali masinaid näinud, pold elusees nendega lähemalt kokku puutunud, seega oli see hädavajalik. Esimesed korrad, mil koos personaaltreeneriga kõrvuti sai maisnaid tutkitud vastavalt siis minu tulevasele treeningkavale rautas mul ausõna peas ainult üks - "ma ei kujuta ette ennast siin käimas, ma ei kujuta ette ennast siin üksi tegemas seda kõike, kui mind keegi takka ei sunni"... Need neli korda said läbi ja tegelikult ei olnudki asi nii hull.

Nelja kuu jõusaali tulemus
Edasi kulges minu treeningplaan järgmiselt: trennikordi nädalas u 3-4, kestvus u 1,5-2 h, millest siis jõusaal enamus, ning 15 minutine intensiivne trenn kõige lõpus kaalu langetamiseks. Treeneri soovitus oli loomulikult, et juhul kui soovin siiski kaalu langetada, peaks see intensiivsem osa kestma u 30 minutit, aga no see on ilmselgelt absurdne. Ilmselt keegi on ka selleks võimeline, but not me! Isegi neljandal kuul, kui tegelikult jaksu võiks ju olla rohkem, siis see 15 minutit oli minujaoks ikka suhteliselt maksimum. Aga eks ma ole pisut nagu laisk ka ja otseselt viimse hingetõmbeni ennast pingutada ei viitsi.

Kaalulangetamine ja toitumine: Ekeperimendi algul võiks öelda, et kaalu langetamisega läks isegi paremini, kui lõpupoole. Juba peale jõule kukkusin ma selle ree pealt täiesti maha ja kuidagi ei suutnud enam oma aplust ohjata. Mulle tundubki, et söögiisu ohjamine on saanud või saamas mulle kõige suuremaks katsumuseks siin. Ilmselgelt olen püüdnud süüa endiselt pigem lahjat ja kalorivaest, toidukordi 3 korda pävas nagu varemgi, ehk siis selles osas polegi midagi väga muutunudki, aga nn komistamisi ja meeletuid isusid tuleb ette üsna tihti. Eksperimendi käigus hakkasin ma jälgima hoolega  ka valgutarbimist, millele ma varem tähelepanu üldse ei pööranud ja pigem oli minu menüü varasemalt täiesti valguvaene.

Aga nüüd siis tulemustest. Enne eksperimenti, nagu ikka tegime kehaanalüüsid ja loomulikult vahetulemuste analüüs siis nelja kuu pärast. Ja kuidas meie personaaltreener mulle täpsemalt ütleski, viimastele analüüsidele otsa vaadates: "sinu kehas on toimunud jõhker transformatsioon"! Teate, mulle tundub tegelikult, et meie treeneril poldki tegelikult (nii suurt) usku minusse :). Eks ta nägi ju kohe milline viril, saamatu ja teenimatu ma olin :) ja no mitte, et ma isegi oleksin suutnud, midagi sellist oodata või loota :)

Kaal: 56,2 kg -> 55,5 kg
Keha kaal ilma rasva kaaluta: 43,6 ->46 kg
Proteiin: 9,0 -> 9,6 kg
Rasva mass: 12,6 -> 9,5 kg

Kaalulangus nelja kuuga kõigest 0,7 kg
Rasva % kehas 22,4 ->17,1 - mis teeb rasva % languseks 5,3%
Kõhupiirkonna visteraalne rasv: 29 -> 23









Keha tüüpide võrdlus enne ja pärast. Mitte, et ennegi asi totaalselt halb oleks olnud, aga tulemused, mis otsa vaatasid nelja kuu möödudes, olid mulle edalegi jahmatavad ja vägagi motiveerivad.


 
Olles 25 päeva trennist eemal olnud tunnistan, et isegi hirmutav tundub pisut see mõte, kas suudan ikka endise reepeale uuesti tagasi astuda, kui keeruline see saab olema jne... Aga lõppkokkuvõtteks olen ma tulemustega väga, väga rahul - poleks eales uskunud, et need võivad olla niivõrd head. Vaatamata sellele, et minu kaalukaotuse eesmärk oli u 3 kg ja tegelik kaotus ju alla kilo, siis ühel hetkel ei omanudki see tegelikult nii suurt tähtsust enam minujaoks, vaid hoopis muud näitajad, enesetunne, rahulolu ja treeneri ning kehaanalüüside tagasisisde, mis andis ikka kõvasti motivatsiooni juurde. Niisiis everything is possible! :)


Kommentaarid

Populaarsed postitused