Bataadi-õunakook. Appi minust on saanud jäätisesõltlane!

Mis te arvate, mida ma olen endale magustoiduks näost sisse juba pikemat aega ajanud? Vastus on jäätis! Aga mis te arvate, mida ma olen muginud juba vähemalt kaks nädalat järjest? Seda sama bataadi-õunakooki vaniljejäätisega! Appi, minust on saanud täielik jäätise sõltlane - ma tean peast erinevate jäätiste kaloraaze ja olen välja tutkinud linna lahjemad ja paremad jätsid :) Ja teate mida ma avastasin, üks kõige taskukohasemaid ja lahjemaid klassikalisi jäätiseid kaloraazi poolest on Säästu vanillijäätis. Kas te teadsite, et Säästu vanillijäätise 100 g annab ainult 164 kcal? Kuidas tundub? Rääkimata sellest, et 1L jäätise eest tuleb välja käia ainult u 1€!? Jäätis maitseb nagu vaniljejäätis ikka, aga on oma tekstuurilt mulle vägagi meelepärane, kuna ei ole jääkambrist välja võttes kivikõva, vaid koheselt ideaalselt scoopitav. Käesoleva koogiga soovitangi süüa just seda sama suhteliselt figuurisõbralikku Säästu vanillijäätist, serveerimisel võib juurde lisada ka mõned hapud marjad ja topelt kaneel ei tee ka paha :)


Vaja läheb (kogused kolmele sööjale):
200 g keedetud bataati (puhastamata kujul peaks kaal olema u 220-230 g)
2 M muna
100 g Alma kreeka jogurtit
0,5 tl vaniljesuhkrut
0,5 tl küpsetuspulbrit
4 tl steviat
20 g kookosjahu

Peale:
1 suurem õun
kaneeli
steviat (soovi korral)


Tegevuskäik:
Esmalt puhasta bataat, lõigu see väiksemaks (nii keeb ja jahtub bataat palju kiiremini) ja pane keema. Keeda pehmeks, kurna vesi ja pane jahtuma. Kui bataat on jahtunud pane kõik komponendid purustajasse - bataat, munad, kreeka jogurt, vaniljesuhkur, küpsetuspulber, stevia ja kookosjahu. Purusta nii, et tekib ühtlane mass.

Vooderda keraamiline vorm (minul u 15 x 20 cm) küpsetuspaberiga. Puhasta õun ja viiluta õhukesteks viiludeks. Mikserda taigen veelkord läbi (kookosjahu imab palju vedelikku ja muudab seistes taigna üsna paksuks), vala siis küpsetuspaberiga vooderdatud vormi, säti peale õunad ning raputa üle kaneeli ja soovi korral ka steviaga.

Küpseta kooki pöördõhul, keskmisel siinil 180-190 C juures 1h. Kui sa suudad ahvatlusele vastu panna, siis enne maiustamist on soovitav koogil lasta õige pisut jahtuda. Serveeri näiteks Säästu vanillijäätisega! Voilaa!

Kommentaarid

Populaarsed postitused